Petra Liuski

Perspektiv på oro

6 kommentarer

Vissa saker jag erfar ger mig verkligen perspektiv på vad som är viktigt i livet, vad som går att påverka och vad som är värt att vara nervös över. Till exempel är jag numera sällan jättepirrig inför föredrag och liknande. Där kan jag påverka och det är visserligen viktigt för karriären men inte för livet i stort.

Men, så finns det några situationer jag inte kan hjälpa att jag blir nervös och orolig inför. Och som jag i kombination med det inte kan påverka överhuvudtaget och som givetvis är så viktigt någonting kan bli. Jag talar om livet. Till exempel om nära och kära drabbas av allvarlig sjukdom. Det är ett exempel där allt annat känns som banala inslag i en låtsasvärld.

I detta nu är jag och tangerar på den där oron. Graviditeten. Finns det något som kan skapa så många frågor och orosmoln? I morgon ska vi på ultraljud och även om vi gjorde ett tidigt UL för en månad sedan är jag ordentligt nervös. Tänk om något inte är som det ska. Tänk om något hänt. Ja, tankarna gnager verkligen. Givetvis har jag inte känt mycket till rörelse heller de senaste dagarna – något som sätter griller i huvudet på mig. Så nu, mina vänner, nu är jag orolig och pirrig på riktigt. Längtar tills jag fått se att allt är OK. Längtar till klockan nio i morgon då det är över. För denna gång.

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

6 thoughts on “Perspektiv på oro

  1. Kram och lycka till imorgon!

  2. Så har jag känt inför alla Ultraljud. Det har ofta varit jättelugnt i magen just dagarna innan. Jag antar att barnet vänt sej så fötterna varit mot ryggen just då. För du känner ju inte om den sparkar bakåt.

    Längtar till imorgon då du kan meddela att allt är precis som det ska!

    Kram

  3. Känner igen det där, det är ju inget man kan påverka men ändå måste det oroas. Lycka till imorgon!

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

