Petra Liuski

Jag får ta det i slow motion

1 kommentar

Att gilla läget är det som gäller känner jag. Låt mig spola bandet – det handlar om att mina dygn inte är lika ”vakna” som tidigare. Det stressade mig till ordentligt i somras och även fortsättningsvis under höststarten – att inte hinna med det jag ville och det jag åtagit mig. Men nu har jag börjat inse att min vardag ser ut så här.

Jag är inte lika pigg och energisk som tidigare – och det av helt förklarliga skäl. Mina dagar slutar oftast redan vid nio numera då jag somnar tillsammans med sonen. Utöver det så sover jag så länge jag bara kan innan det är dags att stiga upp. Under dagen lägger jag mig gärna och tar en power nap för att hitta krafter. Ja, ni ser, det blir mycket tid som ägnas till vila.

Med andra ord så blir de där stunderna till att fixa småsaker, uppdatera blogg eller skicka några mejl, ja de blir allt färre. Min tid och min energi räcker inte. Idag stressar det mig inte. Jag har under de senaste veckorna insett och accepterat att läget är så här nu – och det är ett bra läge. Att ligga på topp och göra allt-och-lite-till, ja det kommer en tid för det igen – om det känns rätt.

Så från och med nu blir det temposänkning, från fast forward till en variant i slow motion. Det blir färre ”ja” och en del avbokningar – och så får det vara. Det bar mig emot först, men nu har jag vant mig vid tanken. Det är det här jag vill och framför allt det jag behöver just nu.

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

One thought on “Jag får ta det i slow motion

  1. Tack för att du är du! Alltid öppen och ärlig!

    Jag blir så glad att du hittat den acceptans du behövde inom dej!

    *glittret kikar fram i ögonen* Sen är det nyttigt för dej att ta det lugnt någon gång 😉

    Respekt och värme från lilla mej 🙂

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

