Petra Liuski

Skriver ett nytt kapitel idag

2 kommentarer

Efter mitt senaste beslut har jag börjat rannsaka mig själv. Funderat på vad jag vill prioritera och vad jag vill göra. Och jag ljuger inte om jag säger att jag mötte ett oväntat inre kaos. Jag trodde att jag hade stenkoll. Jag trodde att min känsla och tanke som jag definierat så tydligt i våras fortfarande var aktuell.

Ett drygt halvår har gått sedan dess. Livet har tagit en överraskande och glädjande vändning. Men mina tankar och min plan har inte anpassats efter den. Faktum är att jag stretar emot och tänker att jag ska fullfölja det jag planerat oavsett vad som händer – och det tänker jag utan att våga ta in de omständigheter som de facto råder. Så idag, mina vänner, idag ska jag skapa en början till en ny planering. En planering som passar för mig i min nya situation. Det blir ett nytt kapitel i mitt liv.

Nu ska drömmar, mål och visioner dammas av och synas. Nya infallsvinklar ska få ta plats och en strategi för förverkligande ska plitas ner. Samvete, misslyckandetankar och hopplöshet ska få maka på sig för nu är det min framtid som ska formas. Jag har makten att förändra.

Så godmorgon på er alla – jag hoppas att ni får en lika härligt insiktsfylld dag.

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

2 thoughts on “Skriver ett nytt kapitel idag

  1. Men så klart att du har, Petra! Modigt och klarsynt att se det också och agera därefter. 🙂

    Våra omständigheter kan vi sällan välja i någon högre grad, men förhållningssätt till dem och hur vi väljer att anpassa oss och hitta nya vägar, är definitivt något vi själva styr över. Du är en fantastisk kvinna med framtiden för dig – oavsett vilka val du gör!

    Det ska bli spännande att se vad det blir. ❤

    kärlek och energi
    Annika

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

