Petra Liuski

Hjälper mig till glädje idag

2 kommentarer

Vad får dig att må bra? Hur hittar du den där glada ”flow”-känslan? Jag är ständigt nyfiken på hur andra gör. Inte för att jag inte har mina egna knep, utan för att jag vill se om det finns något jag kan anamma för att i än större utsträckning hitta genvägar till flyt och lycka.

Olika dagar kräver olika sätt att locka fram känslan, så mycket är säkert. Olika sinnesstämningar och situationer likaså. Idag ska jag ta till banalt enkla knep såsom promenad, vila, god mat, skratt, kramar och lite nagellack. Ja,faktiskt. Jag vill komma ur den här zombie-uniformen som klistrats fast på mig under natten och istället känna glädje, och då behövs inga mantran eller självhjälpsböcker. Bara små enkla medel. Börjar med vila och lunch 🙂

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

2 thoughts on “Hjälper mig till glädje idag

  1. Sådant är också skönt. Räntar bra dessutom 🙂

  2. Jag brukar försöka göra något påtagligt klart, typ fylla disk- eller tvättmaskin, dammsuga eller nåt annat som syns när det är färdigt.

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

