Petra Liuski

Börjar illa, fortsätter lite värre… #måndag

Lämna en kommentar

Ja, vad kan jag säga? Inleder denna vecka med ytterligare en natts dålig sömn. Med följden att jags er ut som om jag stuckit ansiktet i ett getingbo – svullen och dan. Om det nu må vara så inser jag efter en dusch att högen med kläderna jag skulle ha på mig idag, ja den ligger hemma i Umeå. Alternativ: träningskläder eller det jag hade igår. Hyfsat lätt val kan intygas. Till råga på allt ser jag att jag inte har ett enda visitkort kvar i väskan… och inga fler togs med heller. Bådar gott det här (hrmpf).

Väl nere i frukostmatsalen tänker jag ”nu ska jag njuta”. Underbart. Och visst är det gott med hotellfrukost! Tröttheten lägger lite dimma över smakerna, men att få se turister fota panoramabilder (med rakt utsträckta armar) över Centralstationen och en trång bussgata (eller är det egentligen Skatteverket de vill ta kort på?!) redan klockan åtta på morgonen förgyller och gör mig glad.

Fadäser, trötthet och glömska till trots – det blir en bra dag, det här.

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

