Petra Liuski

Torsdag hela dagen…för hela familjen

2 kommentarer

Ja, det är vad jag haft i min tanke. Det har varit torsdag. Jag har planerat inför morgondagen som om det skulle vara fredag och jag har sagt saker som om det var torsdag. Då jag hämtade hem sonen sa han ”i kväll är det Kockarnas kamp” – och så visade det sig att även han hade lite torsdag i sig. Och så fortsatte vi ett tag och fnissade åt vår dagavillhet.

Senare under kvällen frågade sonen var pappa var och varför han skulle jobba över i kväll. Då pekade jag pedagogiskt på vår whiteboard med veckans schema och sa ”du ser ju här att det står att pappa jobbar sent idag”. Sonen påpekar ”men det står ju på torsdag att han ska jobba”. Vid närmare granskning såg jag att han hade rätt. Vi skrattade gott tillsammans. Och fortsatte skratta då vi sedan också ringde Krille på jobbet och frågade hur han tänkt.

Alla tre hade vi alltså torsdag. Lite kul ändå.

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

2 thoughts on “Torsdag hela dagen…för hela familjen

  1. Lite läskigt det här, jag har oxå haft torsdag idag. 🙂

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

