Petra Liuski

Behöver läsas två gånger – Bli en vinnarskalle

2 kommentarer

För ett par veckor sedan läste jag (eg. lyssnade till) ”Bli en vinnarskalle” av Olof Röhlander. Jag var fullkomligt uppslukad av allt klokt och igenkännande som denna man sa. Han beskriver hur vi oftast begränsar oss i vår tanke – och att om vi lär oss att hantera vår mentala kraft så kan vi nå framgång på så många plan.

Olof är en omtyckt föreläsare och uttrycker sig också riktigt träffsäkert många gånger i boken. Han förmedlar en känsla av ”kan jag så kan du” – något jag tycker är oerhört inspirerande och givande. ”Bli en vinnarskalle” är en bok som jag kommer att återvända till för att plocka små guldkorn ur och för att påminna mig själv om vem jag är och vad jag vill. Det här är en bok som kan läsas en gång, men som jag tycker behöver läsas två gånger. Efter två läsningar kommer mer att sjunka in och kanske gör det att du börjar tänka mer på hur du själv kan träna din mentala kraft och inställning till saker.

Den här boken rekommenderar jag varmt till alla som vill utvecklas lite extra eller påminnas om hur mycket vår tanke faktiskt påverkar oss i våra liv.

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

2 thoughts on “Behöver läsas två gånger – Bli en vinnarskalle

  1. Han har en trevlig liten mejltjänst också där man varje måndag får ett tänkvärt mejl att starta veckan med. Rekommenderas om du inte redan har den!

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

