Petra Liuski

Hemma med bättre fokus

2 kommentarer

image

I torsdags kväll ringde vi makens och mina föräldrar för att höra om spontanbesök vore lägligt. Givetvis var svaret. Sagt och gjort. I fredags rullade vi så in i Skellefteå för att få avnjuta en god middag, ta en promenad och sedan krascha i soffan.

Lördagen inleddes med lite spaning på hus till salu under en skön promenad. En sväng på stan, fika hos vänner och lite annat smått och gott blev sedan dagen fylld med. Kvällen avslutade vi med att tillaga en tre-rätters till svärföräldrarna innan maken och jag drog iväg på bio. James Bond höll oss sällskap resten av kvällen.

Idag åkte vi sedan, aningen omtöcknade av grymt tidig morgon av sonen, till min mor och far. Till lugnet vid havet. Underbart. Efter lunchen dristade jag mig till att vila en stund. Snacka om lycka då jag kunde sova! Vilken medicin.

En gofika och skön promenad senare åkte vi sedan hemåt igen. Fyllda med lite annan energi och av andra intryck. Härligt.

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

2 thoughts on “Hemma med bättre fokus

  1. Mitt hus blir till salu nästa år. Grändhus på Carlshem med en liten tillbyggnad för den som typ frilansar eller vill ha en mindre mottagning. Eller enkelt bygga ihop med huset om man så vill.

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

