Petra Liuski

Jag hoppade av…och tror det var meningen

1 kommentar

Det är inte riktigt ok för mig ännu, men det kommer snart att kännas bra. Jag påbörjade ju en masterutbildning i medie- och kommunikation här i höst men efter den här med graviditeten följande sjukskrivningen har jag valt att hoppa av. Jag har dock kvar den där känslan av att vilja klamra mig fast, genomföra och ha det gjort. Men varken tid eller ork räcker till. Det har varit ett av mina tuffa beslut jag fattat i veckan. En utmaning jag både tyckt om och sett vara nödvändig har jag nu självmant valt att inte fullfölja. Hela jag spjärnar emot.

Men så här några dagar efter beslutet så börjar en annan tanke ta form: nämligen att med andra planer som smids så kanske det trots allt var meningen. Nya komponenter i mitt liv och mina drömmar talar för det. Så det är nog inte särskilt långt bort det där med acceptans och bra känsla. DET däremot, det känns bra!

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

One thought on “Jag hoppade av…och tror det var meningen

  1. ”endast den som stannar upp – är på väg” /d

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

