Petra Liuski

Smaklökarna jublade: fantastiskt tillbehör av sötpotatis

Lämna en kommentar

image

Att leka och hitta på i matlagningens stund är något jag älskar att göra. I kväll var inget undantag. Jag ville göra något annorlunda med sötpotatisen jag tänkt servera till kycklingen. Tanken drogs till ”stomp” – och sagt och gjort.

Jag skalade och tärnade ett gäng sötpotatisar som sedan fick koka i saltat vatten. När bitarna var mjuka hällde jag av vattnet och stompade bitarna till ett grovt mos. Sedan tillsatte jag en skvätt imat, lite limejuice, finriven parmesanost och lite svartpeppar. Efter att ha rört ihop allt smakade jag av och smaklökarna jublade. Succé. Testa!

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

