Petra Liuski

Tio veckor kvar och jag hoppas på energi

Lämna en kommentar

Ja, nu är det slutspurten som är igång. Trettio veckor har snart passerat och tänk – om ungefär tio veckor är vi inte bara tre i familjen. Utan fyra. Och den här krabaten som gör trippelvolter och tränar kickboxing i magen, ja den lill*n är då plötsligt i mina armar. Lite surrealistiskt är det allt att tänka så.

När jag blickar tillbaka på de veckor som gått känns det plötsligt som om tiden rusat iväg. Visserligen spenderade jag första månaderna i sängläge och ”missade” att tiden gick, men ändå. Det som nyss kändes som en lång resa känns nu som en liten weekendtripp.För nNu är sista-sträckan påbörjad. Och jag drömmer om en sista tid med massor av vila och balans. Det vore något! Kanske, kanske.

Det som är underbart skönt är att jag inte har några egentliga fysiska besvär av graviditeten ännu. Sist hade jag bland annat foglossningar och ryggont sista tiden. Visst kan det hinna komma, men det här känns redan som en bättre graviditet i det hänseendet. Nu är det ju dock så att den här sömnbristen påverkar oerhört, så vissa dagar känns det nästan som om jag har fysisk värk. Men snart kanske den tiden är förbi också. Håller tummarna.

För jag tror inte att det är kört. Vissa nätter har nästan blivit normala nätter, men de kommer inte i grupp. Men det är en god början. Nu ser jag fram emot den dagen jag hamnat i fas. Vilken energi jag kommer att ha! Stackars omgivning 😉 Och stackars försäkringskassan…

”Jag är dock hundra på att jag bara har EN bulle i min ugn.”

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

