Petra Liuski

En start med LÄNGTAN

Lämna en kommentar

mosaik

En morgon med längtan. Så startar min tisdag. En mosaik av drömmar, funderingar och framförallt längtan – en mosaik som inte vittrar sönder i bitterhet utan som kvarstår sprakande färgrik. Listan över saker jag längtar efter kan göras lång, nästintill oändlig, och det ser jag som ett bra tecken. Ett tecken på att jag hittat hopp och ser ljuset igen efter några månader i en dyster svartvit värld. För dagdrömmer jag så sätter jag upp mål. Och sätter jag upp mål – då är jag på g.

Här är ett axplock ur min längtan-lista, helt utan inbördes ordning:

– känna sommarvärme mot huden

– jobba intensivt mot en deadline

– snusa på bebisfötter

– köra svettiga träningspass

– resa till Barcelona igen

– anta en ordentlig utmaning

– löpträna i skog

– läsa massor av lärorik litteratur

– smutta på en iskall öl till maten

– gapskratta

– skapa och vara kreativ

– komma i ”vanliga” kläder

– busa och leka obehindrat med 8-åringen

…och snart kan jag börja checka av några av dessa punkter. Underbart!

 

Bild: från Barcelonaresa 2011

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

