Petra Liuski

Allt snurrar snabbt nu

Lämna en kommentar

pappersblommor.jpg

Ja, det är bara att hålla i hatten och hänga med. Ketchupeffekten upplevs å det grövsta här på Sjöråvägen och det är till och med så att jag som annars älskar fart och effektivitet, inte riktigt hänger med. Lite så känns det – och det är med en positiv grundkänsla. Tankar om försäljning varvas med amningstider och jobbfunderingar. Husdrömmar kombineras med blöjbyten, besök och läxläsning medan träningspassen infiltreras av visningsplanering och bankfunderingar. Ja, vem har sagt att det är monotont att leva? Karusellen är i full snurrning och det är bara att njuta av åkturen.

Lite smolk i bägaren finns det dessvärre – i det faktum att det är mer än oroligt i Jonahs klass. Nu har media uppmärksammat situationen och allt ställs på sin spets. Förhoppningsvis leder det till en konstruktiv dialog i och med ett föräldramöte i morgon, och förhoppningsvis hittar vi då en lösning som gynnar alla. Men det tål att sägas igen – att jag är glad att vi flyttar och det blir till ett klass- och skolbyte. Det sticker jag inte under stolen med.

Så med alla dessa ingredienser startar jag veckan. Den där karusellen byts nog ut till en berg- och dalbana misstänker jag. Tur att det är mer min grej 🙂

 

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

