Petra Liuski

Upp till kamp. Ja, så blir det.

7 kommentarer

image

Idag fick jag äntligen träffa handläggare och experter på Försäkringskassan, fysiskt. Förhoppningen var att få tydliga svar och en guidning till hur jag skulle kunna gå till väga för en omprövning gällande min SGI. Det blev inte riktigt så.

Vaga svar och ursäkter om att beslutsfattarna sitter på annan ort var vad jag fick. Uppgivna blickar och medlidande fick jag i viss mån men framförallt budskapet att det ser dystert ut. ”Få till ett regeringsbeslut så kan det finnas hopp” var andemeningen.

Platt fall med andra ord. Men jag ger mig inte. Jag ska kämpa för att få rätt och för att påverka för andra företagares förutsättningar. Efter en början till kamp via ett inlägg på Facebook har jag fått än fler meddelanden från andra i samma eller liknande sits (efter tidigare inlägg har jag fått en hel del också). Tragiska och hopplösa berättelser. Och jag blir än mer besviken och bestört. Ska vi verkligen ha det så här i Sverige?

Inte enligt mig. Tillsammans med Jeanette Bohman, en driven företagare i Skivarp, ska jag därför föra detta vidare till politiker och liknande instanser. Vi kommer behöva all hjälp vi kan få – så håll utkik. Dessutom ska jag föra fram min personliga berättelse och åsikt i några olika medier i veckan. Jag vägrar ge upp för jag vet att jag har rätt. Rätt till att bli rättvist bedömd.

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

7 tankar om “Upp till kamp. Ja, så blir det.

  1. Lobbar smart, skulle det stå,,,

  2. Ring mig om du och Jeanette vill ha hjälp med hur man lovar smart till politiker. Har jobbat i riksdagen, suttit i kommunfullmäktige och varit med i politiken i 15 år. Är ambassadör också, så du hittar alla mina kontaktuppgifter där;-)) Hälsa Jeanette! kram Catherina Ronsten

  3. Vill du ha hjälp i kampen så hojta!

  4. All kraft och framgång till dig i din kamp, Petra! Det är verkligen en skandal att vi inte kommit längre i den här frågan…

    varmaste hälsningar
    Annika

    P.S. Om du någon gång sitter kraftlös och inte ens orkar baka en kladdkaka till tröst, så skicka ett sms… 😉 ❤ D.S.

Kommentera gärna, det uppskattar jag!